Betalningsvillkor vid handel av Westcoast Motorsport Senast uppdaterad: 2022-04-12

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms à 25%. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter och moms. Där får man också välja vilken frakt man önskar/ska välja. Se vad som passar din order bäst. Vi tar emot beställningar via webbutiken, e-post och på telefon. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med e-post. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk eller annan skada kommer vi att kräva skadestånd. Alla betalningar på hemsidan görs via Payson/Svea Bank AB (publ) org. nr 556158–7634 och dess betaltjänst. Frågor kring lagda betalningar oavsett om det är med kort, swish eller faktura/avbetalning skall vändas direkt till Svea Bank (Svea Bank Kundservice: 08-470 94 00 Telefontider vardagar: 9.00-12.00, 13.00-16.30). Skulle det uppstå några bekymmer eller oklarheter kan ni givetvis kontakta oss för hjälp att prata med Svea.

Restnoterad
När varor är slut i vårat lager för tillfället står dom som restnoterad/kan restnoteras men man kan fortfarande beställa dom. Det innebär att leverans kan dröja. Vill ni ha information om när varan förväntas finnas  i lager igen kontakta oss på info@westcoastmotorsport.se. Vi försöker så gott vi kan att alltid meddela varje kund som har köpt restnoterade varor vad förväntade leveranstider är och om det finns alternativa produkter.

Leverans
Vi använder oss mestadels utav Postnord men det kan hända att vi använder oss av annan speditör. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt samt att du valt passande fraktsätt för din order då vi satt ett fast pris på olika typer av produkter. Vi tar oss friheten att justera valt fraktsätt om det är felaktigt. Fraktpriserna gäller endast inom Sverige, men kan givetvis skickas inom hela EU och Norge men då fakturerar vi frakt i efterhand. Välj då “hämta i butik” och kontakta oss för mer information på e-post info@westcoastmotorsport.se så fakturerar vi frakten till er i efterhand.

Installera gärna Postnords egna app, så kan ni enkelt följa paketet direkt i appen när ni handlat från oss.

Kontrollera alltid din leverans direkt vid mottagande och rapportera eventuella skador direkt till chauffören så att dom kan märka leveransen. Är inte en vara märkt som skadad vid leverans så är det näst intill omöjligt att söka ersättning hos fraktbolaget. Kolla alltid godset innan mottagande.

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Man måste själv, i varukorgen, välja fraktalternativ som passar sitt köp. Det går ej automatiskt. Följande fraktalternativ finns:

  • Fast pris (övrigt): 99.00 kr (Detta alternativ är det vanligaste och gäller allt på hemsidan förutom nedan nämnda produkter)
  • Frakt 1-2 stolar: 550.00 kr (Köper man 1 eller 2 stolar väljer man detta alternativ)
  • Frakt 1-2 fälgar/däck: 450.00 kr (Köper man 1 eller 2 fälgar/däck/fälg med däck väljer man detta alternativ)
  • Frakt 3-4 fälgar/däck: 750.00 kr (Köper man 3 eller 4 fälgar/däck/fälg med däck väljer man detta alternativ)
  • Frakt RB Energidricka (Köper man Red Bull energidryck väljer man detta alternativ. Priset ökar beroende på antal från 99 kr)
  • Hämta i BDS butiken i Vänersborg (Detta alternativ väljs om man vill hämta varorna på BDS butiken. Vi meddelar när de finns klara för uthämtning)
  • Fri Frakt inom Vargön (Detta alternativ väljer man om man bor inom Vargön, som är en del av Vänersborgs kommun)
  • Faktureras i Efterhand (Export) (Detta alternativ väljer man om man bor utanför Sverige i t.ex. Danmark, Norge, Usa etc. så skickar vi en separat faktura på fraktkostnaden)

Väljer man felaktigt alternativ meddelar vi det och skickar en faktura på fraktkostnaden i efterhand. Man har givetvis då rätten att ångra sitt köp och returnera varorna som man eventuellt redan hunnit få. Är ni osäkra på vilket alternativ kan ni ringa oss på 010 – 20 40 400 eller e-posta oss på info@westcoastmotorsport.se

Avbeställning
Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs faktura eller frakthandling/leverans har skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställning av icke lagerförd vara samt “beställningsvara” som beställts eller/och  tillverkats speciellt för dig, är inte möjlig, efter det att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan/tjänsten.

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din vara. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel eller en vara som vi inte har i lager utan måste specialbeställas har du ej rätt att ångra dig.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Då skall ej heller förseglingen ha brutits. Med försegling avses även teknisk plombering. Vid varje köp ingår en gratis retur i standardfrakten på 99 SEK, vänligen kontakta oss för en retursedel info@westcoastmotorsport.se. Önskar du att byta din vara till en annan storlek eller annan modell så gör du bara ett nytt köp på hemsidan så returneras mellanskillnad eller hela beloppet på din första order automatiskt. Det ingår alltså inte att vi gratis skickar nya storlekar vid byten.

Väljer man att skicka tillbaka sin produkt på grund av att man inte gillade den, fel storlek eller liknande får man tillbaka hela beloppet för produkten men kostnaden för frakten återbetalas ej i enlighet med 2 kap. 14 § första stycket DAL. Skulle man skicka tillbaka den på grund av att produkten är felaktig/skadad eller liknande som kan kopplas till ett garantiärende står vi givetvis för fraktkostnaderna.

Garantier och service
Vi tar alltid högsta ansvar för att våra produkter skall hålla högsta kvalitet. Vi utför i bästa möjliga mån byten och service av alla våra produkter. Det skall dock tilläggas att detta är produkter för Motorsport som således utstår maximal slitage/utnyttjande av dig som kund vilket kan göra det svårt att fastställa möjlig livslängd men vi kommer undersöka och hjälpa till så mycket som möjligt.

Om du som är privatperson eller företag mottagit en skadad produkt eller att vi skickat fel vara så ska du anmäla det till oss direkt förutsatt att du reklamerar skadan inom garantiperioden. Garantier för skada vid montering godkänns endast vid montering av verkstad mot uppvisande av arbetsorder. Vi ersätter ej skador som uppkommit vid montering av privatpersoner. Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Tvister
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr. Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Den 25 Maj 2018 trädde nya dataskyddsförordningen i kraft. Vi följer givetvis detta.

Cookies
Vi sparar inga personliga uppgifter om dig och använder cookies enbart för att hålla koll på din kundvagn under ditt besök för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. För att kunna använda webbutiken kan det ändå vara bra att tillåta cookies i din webbläsare. Cookies kan raderas i din dator och telefon.